Listing 1 - 10 of 124 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
General ethics --- International law --- Law and ethics --- Droit et morale --- Droit international --- Moral and ethical aspects --- Aspect moral --- Aspect moral. --- internationaal recht --- ethiek (ethische aspecten) --- rechtsfilosofie --- droit international --- ethique (aspects ethiques) --- philosophie du droit --- Droit international - Aspect moral.
Choose an application
General ethics --- Social psychology --- Applied ethics --- Ethiek [Toegepaste ] --- Ethique appliquée --- Toegepaste ethiek --- Psychology --- Ethics --- Psychologie --- Morale --- #PBIB:1998.4 --- #PBIB:gift 1998 --- gedragswetenschappen --- ethiek (ethische aspecten) --- sciences du comportement --- ethique (aspects ethiques) --- Sciences du comportement
Choose an application
Dementie is een proces waarin mensen geleidelijk hun geestelijke vermogens verliezen. De mogelijkheid dat het henzelf of hun naasten kan overkomen wordt als zeer bedreigend ervaren. Immers het belangrijkste kenmerk van dementie is, naast het sluipende beginnen het progressieve karakter, juist het onomkeerbare. Ondanks naarstig zoeken van de medische wetenschap naar de oorzaken van dementie en de mogelijkheden van therapeutische interventies blijft het dementeringsproces niet of nauwelijks te beïnvloeden. Onstuitbaar worden mensen tot een schaduw van zichzelf.Dit ongrijpbare proces staat op gespannen voet met het hedendaagse geloof in maakbaarheid en culturele idealen van gezondheid, volwaardigheid en zelfbeschikking. Dementie is in alle tijden een bron van lijden geweest, maar wordt in onze cultuur een waarlijk schrikbeeld, een contradictie met wat als 'echt en volwaardig leven' wordt beschouwd. Steeds meer mensen zoeken hiertegen bescherming in de vorm van schriftelijke wilsverklaringen, waarin zij zich willen verzekeren van levensbeëindigend handelen in het geval zij zelf door dementie worden getroffen.
Geriatrics --- Philosophical anthropology --- Christian moral theology --- ethiek (ethische aspecten) --- dementie (Alzheimer, ouderdomsdementie) --- #GGSB: Filosofie (20e eeuw) --- #GGSB: Medische ethiek --- #GGSB: Moraalfilosofie --- 605.93 --- dementie --- geneeskunde --- geriatrie --- gezondheidszorg --- #gsdb5 --- ethique (aspects ethiques) --- démence --- Ouderdomsziekten - Geriatrie --- Filosofie (20e eeuw) --- Medische ethiek --- Moraalfilosofie
Choose an application
Social ethics --- Political philosophy. Social philosophy --- Ignatieff, Michael --- #A0304A --- 252 Mensenrechten --- 060 Filosofie --- 210 Politicologie --- mensenrechten (rechten van de mens) --- terreur (geweld, terrorisme) --- politieke filosofie --- ethiek (ethische aspecten) --- droits de l'homme --- terreur (violence, terrorisme) --- philosophie politique --- ethique (aspects ethiques)
Choose an application
174 --- 174 Beroepsethiek. Beroepsmoraal. Deontologie van het beroep --- Beroepsethiek. Beroepsmoraal. Deontologie van het beroep --- Ethiek --- S20090555.JPG --- ethiek --- ethiek (ethische aspecten) --- zorgethiek (ethiek van de zorg, zorgrelatie) --- 17 --- ethique (aspects ethiques) --- éthique des soins --- General ethics
Choose an application
This challenging and provocative book argues against much contemporary orthodoxy in philosophy and the social sciences by showing why objectivity in the domain of ethics is really no different from the objectivity of scientific knowledge. Many philosophers and social scientists have challenged the idea that we act for objectively authoritative reasons. Jean Hampton takes up the challenge by undermining two central assumptions of this contemporary orthodoxy: that one can understand instrumental reasons without appeal to objective authority, and that the adoption of the scientific world view requires no such appeal. In the course of the book Jean Hampton examines moral realism, the general nature of reason and norms, internalism and externalism, instrumental reasoning, and the expected utility model of practical reasoning. The book is sure to prove to be a seminal work in the theory of rationality that will be read by a broad swathe of philosophers and social scientists.
General ethics --- Ethics --- Authority --- Objectivity --- objectiviteit --- ethiek (ethische aspecten) --- wetenschappen --- Knowledge, Theory of --- Reality --- Personal equation --- Political science --- Authoritarianism --- Consensus (Social sciences) --- Deontology --- Ethics, Primitive --- Ethology --- Moral philosophy --- Morality --- Morals --- Philosophy, Moral --- Science, Moral --- Philosophy --- Values --- objectivité --- ethique (aspects ethiques) --- sciences --- #A0110W --- Authority. --- Ethics. --- Objectivity. --- Arts and Humanities
Choose an application
Social ethics --- Ethique philosophique --- Gezondheidszorg --- Soins de santé --- Wijsgerige ethiek --- Santé, Services de. --- Solidarite. --- Ethique médicale. --- Academic collection --- #GBIB:CBMER --- gezondheidszorg --- ethiek (ethische aspecten) --- rechtvaardigheid (rechtvaardigheidsprincipe, distributieve rechtvaardigheid) --- gezondheidseconomie (gezondheidszorgeconomie) --- soins de santé --- ethique (aspects ethiques) --- justice (principe de justice, justice distributive, justice sociale) --- économie de la santé (économie des soins de santé) --- Éthique médicale
Choose an application
According to the neutrality thesis, in designing state policies governments should not allow themselves to be informed by any particular conceptions of the good life. The aim of this book is to contribute to the debate about this thesis in two specific ways. Firstly, the limits of acceptable state perfectionism are examined, not on a general level but by reference to some particular concerns of government policy; transgenic animals, future generations, the promotion of the arts, minority cultures, the allocation of scarce health care resources, the integration of mentally handicapped people into the community, and the expression of national identities. Secondly, the book as a whole evaluates the argument that the government has a special task to produce or to maintain intrinsically collective aspects of the good life, because these are to be seen as public goods.
Political philosophy. Social philosophy --- beleid (politieke aspecten) --- ethiek (ethische aspecten) --- filosofie (filosofische aspecten) --- politique (aspects politiques) --- ethique (aspects ethiques) --- philosophie (aspects philosophiques) --- Liberalism --- Policy sciences --- Political planning --- Social values. --- Moral and ethical aspects. --- Social values --- Planning in politics --- Public policy --- Policy-making --- Policymaking --- Public policy management --- Moral and ethical aspects --- Values --- Planning --- Politics, Practical --- Public administration
Choose an application
Natural law --- ethiek --- recht --- Droit de la famille --- Familierecht --- #GBIB:CBMER --- #GGSB: Fundamentele ethiek --- #GGSB: Rechtvaardigheid --- #GGSB: Vrijheid --- 340.12 --- #A9301A --- rechtsfilosofie --- recht (wetgeving, rechtspraak, rechtsbeginselen, juridische aspecten, aansprakelijkheid) --- ethiek (ethische aspecten) --- philosophie du droit --- droit (aspects juridiques, législation, jurisprudence, principes de droit, responsabilité) --- ethique (aspects ethiques) --- C6 --- wetgeving --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Fundamentele ethiek --- Rechtvaardigheid --- Vrijheid
Choose an application
biotechnologie --- genetische manipulatie --- bioengineering --- Biotechnology --- #GBIB:CBMER --- 575:159.9 --- gedragswetenschappen --- gedrag, gedragsonderzoek (gedragscontrole, gedragswijziging) --- verbetergeneeskunde (mensverbetering) --- sociaal-politieke aspecten --- ethiek (ethische aspecten) --- sciences du comportement --- contrôle du comportement (modification du comportement) --- médecine de l'amélioration (médecine d'amélioration) --- aspects socio-politiques --- ethique (aspects ethiques) --- #gsdb4
Listing 1 - 10 of 124 | << page >> |
Sort by
|